Aleki! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu Aleki! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu

Aleki!

Door: sandergielen

Blijf op de hoogte en volg Sander

27 Juli 2010 | Kenia, Nairobi

Jambo!

ik en Arthur werden door wat jongens van de jongleersessie van zaterdag in Kibera (slums) uitgenodigt om bij hen thuis te komen eten. Dat hebben we dus zondag gedaan, na nog een workshop in hun buurt gedaan te hebben.. Was ook weer erg leuk, helemaal omdat je het leven hier echt van dichtbij meemaakt.. Als toerist maak je dit soort dingen absoluut niet mee, ik heb tot nu toe ook geen een andere blanke gezien in de regios waar ik ben geweest...

Daarbij is het leuk om te zien dat je echt in zo'n groep word geaccepteerd, hetzelfde geld voor Sarakasi. Ik heb ondertussen bij Sarakasi en de acrobaten / jongleurs ook een nieuwe naam, aangezien Sander voor de meeste Kenianen in de categorie zeer moeilijke naam valt...
Ok het ging als volgt, ik stel me voor als Sander, zij snappen er geen bal van, dan leg ik het uit; dat het van Alexander af komt. Dat is natuurlijk ook nog te moeilijk, dus word het Alex. En aangezien alle namen hier wat vervormt worden: Aleki!

Ben gister en vanochtend bezig geweest met opnamens van onze MC Chris, die is hier bezig met een project om samen met artiesten van hier verschillende tracks op te nemen. Heb nog wat gitaar ingespeelt, was lachen! Alleen jammer dat ie vanavond weg gaat :( Vanmiddag beetje zitten vervelen op kantoor, ga nu naar de stad, boodschappen doen, etc! Dus moet nu snel gaan aangezien Ines zit te zeiken dat ze haar PC wilt gebruiken aangezien ik erop zit muwhahahah

okokok doei! x

x

• 28 Juli 2010 - 19:38

Papa:

Sander, Panda, Aleki

Beste Sander , is dit een swahili-naam o.i.d. en lukt het jou hun namen correct uit te spreken. Vandaag is het exact een week geleden dat je aankwam daar in Nairobi toen was het nog Panda als naam dus die naamswisselingen gaan snel; ik hoop dat jij je als je eigen persoon blijft manifesteren en dat de mensen welke je nu ontmoet je als zodanig gaan (h)erkennen en waarderen.
    We blijven allemaal erg nieuwsgierig naar je avonturen daar. Heb je in de Stadsjungle nog zicht op bomen en Natuur of ligt die ver weg van Nairobi. Lijkt me geweldig ook dit aspect van Kenia te zien.
    Wellicht past het ook helemaal niet in je program.
    Die Arthur lijkt me wel een leuke vent met die goocheltruc, vooral leuk filmpje gezien
    de reacties van zijn omstanders.Veel lachen dus!!
    Vandaag de Acer-computer ,welke is gecrascht, weggebracht naar een collega van het werk die bij Automatisering werkt. Hij dacht wel e.e.a. aan bestanden te kunnen redden. Vraag voor jou; welke bestanden heb je hierop staan en wat is van belang voor jou?
    Have Fun!!!!!!
    groet van Papa