De Voedselketen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu De Voedselketen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu

De Voedselketen

Door: sandergielen

Blijf op de hoogte en volg Sander

13 Augustus 2010 | Kenia, Nairobi

Hooggeachte lezer,

hakuna matata. Het gaat hier zn gangetje en ben nu voor het grootste gedeelte (naar mijn mening) echt gewend aan Nairobi en de cultuur.. Het werk hier bij Sarakasi begint ook steeds leuker te worden; ik betrap mezelf erop dat ik zelfs s'avonds aan het werk ben. Maja, ik ga over een half weekje alweer terug :( het is toch verdomd snel gegaan...

Maar! Niet getreurd want er staan nog wat leuke dingen op het programma, vanavond ga ik met Ojay naar 'the Carnivore', een restaurant (de eigenaar is een Nederlander) waar allerlei soorten exotisch vlees, zoals buffels, krokodillen, zebra's, Timon & Pumba, en bijna alles wat geen beschermde diersoort is, en op dat moment voorradig, voor je neus word klaargemaakt boven een groot vuur. Lijkt me echt heel gaaf, en ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat smaken. Maar dan ondertussen wel lid zijn van greenpeace en het WNF....tssss. Maar het zijn dan wel weer vrije uitloop-dieren. Biologisch, eigenlijk heel logisch.

Morgenvroeg ga ik kijken of ik de yoga class deze keer volhoud, en daarna ga ik naar het Nairobi National Park! Hier kan ik alle dieren bekijken die ik de avond ervoor heb opgegeten ;) Nee maar wel heel gaaf, ik heb er echt zin in maar het is wel GRUWELIJK duur. Ik betaal morgen in totaal 140 dollar / 14000 shiling voor een safari van 5 uur, in een park dat 10km van Nairobi afligt.. 14000 shiling... Daar kan iemand in de slums een jaar van leven. Dus ik ga morgen met een groot schuldgevoel op safari. Shit, ik had niet zo veel naar de slums moeten gaan, dan gaf ik er misschien minder om.

Owja en ik baal trouwens gigantisch dat ik mijn studentenpas in Nederland heb gelaten, had me 30 dollar bespaart. Wat ook echt opzienbarend (wat een cool woord) is is dat je als volwassen Westerling 40 dollar / 4000 shiling entree betaald voor Nairobi National Park, en als volwassen Keniaan 200 shiling (2 dollar). Klein prijsverschilletje. ..Eigenlijk zijn ze hier superracistisch, bedenk ik me nou opeens.. Men heeft hier superveel vooroordelen, daarbij betaal je bij de meeste winkeltjes / matatu's etc. standaard mzungu tarief, oftewel minimaal het dubbele, je moet echt een idee van de prijzen hier hebben anders word je hard afgezet :P . Dan word je ook nog de hele dag op straat nageschreeuwt; Heeey mzungu! Mzungu! White! Moet je je voorstellen dat een Afrikaan in NL over straat loopt en mensen de hele tijd; Heey neger! Zwarte! schreeuwen. Dat kan dan 'eeeeecht' niet. Maar andersom wel? Interessante kwestie. Maar goed dan denk je; leuk ik ga op safari, betaal ik LETTERLIJK 20X ZOVEEL, als een local. Ik mag dan wel een Westerling zijn maar ook een student met weinig centjes die toch echt behoorlijk lang staat te werken voor dat geld. Maar goed op zich is het wel begrijpelijk dat we iets meer betalen voor het park en je word natuurlijk niet gedwongen om op safari te gaan :p. Maar je snapt wat ik bedoel...

...Toch?

x Sander

  • 13 Augustus 2010 - 11:15

    Marloes:

    Krokodilleennn! Jammie! haha
    Smakelijk eten alvast Sandy!
    En ondanks de prijs heel veel plezier op safari en je laatste daagjes daar! Tot op Lowlands :) x

  • 13 Augustus 2010 - 11:53

    Papa:

    Ha die Sander,
    Ga je nu eens eindelijk die (dure ) leeuw voor me vangen? Ik hoop op een mooie (foto)sheet van Lawrence.
    Het geld moet je zien ter bestrijding van stropers,opleidingen in de toeristenindustrie,fokprogramma"s voor Europese dierentuinen enz.
    Ik wens je alvast veel plezier en pas op voor de wild animals!!!!!!!!
    Hier alles goed, tot woesndag
    groet papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Sander @ Sarakasi

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2010

Kwaheri Nairobi

15 Augustus 2010

Safariman!

13 Augustus 2010

De Voedselketen

09 Augustus 2010

Nairobi, hoofddorp van Kenia

04 Augustus 2010

Ronery, I am so ronery
Sander

Sander en Rens on tour in Zuid Oost Azie!

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 18730

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 08 Januari 2014

China

30 Juni 2012 - 09 Augustus 2012

Batties in Thailand

21 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Sander @ Sarakasi

Landen bezocht: