Safariman! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu Safariman! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu

Safariman!

Door: sandergielen

Blijf op de hoogte en volg Sander

15 Augustus 2010 | Kenia, Nairobi

Mambo!

gister op safari geweest! Echt heeeeel veel gezien het park was ook echt huge, ik dacht dat het best klein was... Ook allerlei soorten kleine biotopen, in het ene stuk zag je palmbomen en veel waterlandschap, het andere stuk (het grootste deel) savanne, dan een heel dicht stuk met heel veel beplanting en bomen, daarnaast hele droge stukken met cactussen etc, heel gaaf om dat allemaal zo relatief dicht bij elkaar te zien! Zelfs een leeuwin en neushoorns gezien (helaas wel van verre afstand, maar toch)! Dus dat was wel een goede oogst. ff een lijstje;

- leeuw!
- neushoorn!
- impala
- hartenbeest
- buffel
- zebra (gigaveel)
- giraffe
- grant gazelle
- thomson gazelle (gigaveel)
- struisvogel
- spiesbok
- veel verschillende vage (roof)vogels
- koedoe

volgens mij was dat het wel..helaas niet veel waterdieren gezien zoals krokodillen en nijlpaarden, ze zouden er wel moeten zijn. zie foto's, dan kun je er een paar zien. Douglas, mn gids, wist er ook veel van af, we reden daarbij in een truck waarvan het dak open kon, dus kon ik van daaruit kijken, wat je toch wel een stuk beter zicht geeft en verassend leuk is. Was trouwens ook fijn dat Douglas echt belachelijk goede ogen heeft, hij zag (tijdens het rijden) echt ELK dier, vervolgens wees hij het aan en na een minuut of 10 zag ik het dan :P Misschien dat ik nog een filmpje online krijg!

Vrijdag samen met Ojay en Eddu naar 'the Carnivore' geweest, daar wat promotie voor Sarakasi gedaan; boekjes uitgedeelt, posters opgehangen, een Sarakasi dansgroep heeft nog een optreden gedaan, etc.
Was erg leuk, het eten viel echter wel een beetje tegen: Ik had namelijk gehoord & gelezen dat er allerlei soorten 'exotisch' vlees op de menukaart stond, ze hadden echter alleen struisvogel, naast 'standaard' vlees zoals kip, koe, varken, etc. De struisvogel was zeker lekker maar dit kun je volgens mij ook gewoon in NL kopen, ik heb het ook al een keer eerder gehad. Dit alles komt omdat de regering sinds kort al het exotische vlees heeft verboden aangezien 95% ervan illegaal werd geschoten maar dit moeilijk te controleren was, dus hebben ze het maar helemaal verboden. Is natuurlijk goed dat ze dat gedaan hebben, maar wel een beeeeeeetje teleurstellend, aangezien ik hoge verwachtingen had door alle verhalen van locals en dat je echt bij the carnivore moest zijn gweeest volgens mn reisgids, anders was je gewoon niet in Nairobi geweest. Vind ik overdreven, zo spannend is het nou ook weer niet. Het is wel gaaf hoe dat ze het vlees klaarmaken (boven een groot vuur aan traditionele masai zwaarden), ik zet nog wel ff een foto'tje online!

Het mooie was dus, er was die avond na het eten een quiz-night in the carnivore, was allemaal leuk en aardig (alleen wel jammer dat ik niet veel wist aangezien veel vragen over afrika gingen, of over afrikaanse muziek, cultuur, bekende personen, etc.). Maar goed ieder team (van 8 man) moest dus een team leider aanwijzen, werd ik tot team leider gebombardeerd, ok whatever dacht ik. Toen de quiz was afgelopen werden alle team captains naar voren geroepen, sta ik daar, begint de presentator ineens: Ok jongens, ik heb even 8 van de teamleiders nodig, stap even naar voren! 7 mensen stappen naar voren, vervolgens ging er niemand dus dacht ik nou dan ga ik maar, begint de presentator ineens; Ok leuk! Dit is een danswedstrijd, begin maar! Ooooooookeeeee....Ken je die uitdrukking, van door de grond willen zakken? Dat wilde ik toen dus maar al te graag. Ik dacht echt; dit meen je niet..(stond daar ook nog als enige blanke tussen 500 afrikanen, wat het toch ff extra rot maakt aangezien je extra opvalt als blanke die ook nog een paar koppen groter is dan de rest) (owja en natuurlijk; white men can't dance dus begijp je die focus die er op je ligt? :P ) Maar goed, ik had al redelijk wat op.. Dus vervolgens, voor de grap, stond ik tegen een of ander meisje aan te ehm..'wild te dansen' (opa & oma lezen dit ook). Wat de hele zaal ge-wel-dig vond dus moest ik door naar de volgende ronde. Godverpiellekes! (probeer mn woordgebruik even netjes te houden, maar ik dacht toen in wat andere termen) ..Goed, volgende ronde, verliest een van die meisjes een van haar hakken. Dus ik raap die schoen op, doe assepoester stijl het muiltje bij haar aan, vonden ze dat ook weer helemaal leuk. GODMILJAAR..! Volgende ronde (halve finale) dus express zo saai mogelijk staan dansen , werd ik gelukkig weggestemt. Poeeee... Ik heb ook echt helemaal dubbel gelegen om Ojay; hij deed voor de wedstrijd na hoe blanken volgens hem dansen..hahaha ik zet nog wel een filmpje online dan snap je het ;)

Vervolgens met Ojay op stap geweest, in een club die aan the Carnivore vastzit, was ook heel gaaf, ik heb me uitstekend vermaakt :D was de dag erna wel extreem brak en vergeten mn wekker te zetten, dus de yoga gemist :( maar ik denk dat dat sowieso niet zo slim was in mijn FUBAR toestand..

Sander out!

  • 15 Augustus 2010 - 17:32

    Papa:

    Ha die Sander,
    Gaaf die echte wildernis zo oer om daar doorheen te reizen en echter als in De beekse bergen in Kaatsheuvel.
    Nog maar een paar dagen, en zeg maar tegen Ojay dat er veel onder ons zo dansen; zo rytmisch als de Afrikanen zijn er maar weinig in Nederland.
    Groetjes en enjoy je laatste dagen in Kenia.
    Opa Gielen is vandaag in goede gezondheid 92 geworden, wat een mijlpaal !!!Gefeliciteerd!!!!!!!!!!1
    groet van Papa

  • 16 Augustus 2010 - 21:40

    Huub En José:

    Hoi mzungu Sander
    Wat een prachtige verhalen.Super wat jij in die korte tijd meegemaakt hebt.We zijn beniewd naar je verhalen als je terug bent. Geniet er nog even van, en heel goede reis.

    Vanuit de lonse wildernis
    groetjes Huub en José

  • 08 September 2010 - 09:40

    Arthur:

    Jambo rafiki. Je moet echt nog een keertje terug komen
    De nijlpaarden en krokodillen liggen op een vaste plek bij de rivier. Neushoorns en leeuwen, die zijn omeilijk te vinden en die heb jij nu weer wel gezien.
    Als je terug komt ga ik ook met je eten bij Safaripark. Zij hebben het concept van de carnivoor in een Moulin rouge setting, echter met Kameel, krokodil, wrattenzwijn. Na het eten van kamelen vlees snap je waarom de carnivoor het uit het programma gehaald heeft.
    Ik hoor wel wanneer je terug komt naar Nairobi dan doe ik graag weer een rondje met je.
    Groeten uit de rimboe.Atha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Sander @ Sarakasi

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2010

Kwaheri Nairobi

15 Augustus 2010

Safariman!

13 Augustus 2010

De Voedselketen

09 Augustus 2010

Nairobi, hoofddorp van Kenia

04 Augustus 2010

Ronery, I am so ronery
Sander

Sander en Rens on tour in Zuid Oost Azie!

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 18736

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 08 Januari 2014

China

30 Juni 2012 - 09 Augustus 2012

Batties in Thailand

21 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Sander @ Sarakasi

Landen bezocht: