Ziekenhuisgespuis - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu Ziekenhuisgespuis - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu

Ziekenhuisgespuis

Door: sandergielen

Blijf op de hoogte en volg Sander

30 Juli 2010 | Kenia, Nairobi

Mambo!

ben gisteren meegeweest naar het 'Hospital Project' van Sarakasi: Een apart project waarbij ongeveer hetzelfde concept geld als bij de Nederlandse clinic clowns. Was erg indrukwekkend.. In Kenia is de zorg namelijk nog niet zo ver als in Nederland, en daarbij kent men hier ook geen zorgstelsel zoals wij het kennen. Als jij als Keniaan allebei je benen breekt in een ongeluk, heb je dus een heel groot probleem aangezien je het waarschijnlijk allemaal zelf moet gaan betalen. Maar goed, gelukkig waren de meeste kinderen heel enthausiast en opgewekt (ondanks dat de meesten wel wat ledematen oid misten) wat de sfeer dus wel ten goede kwam! Heb ook nog wat gitaar voor ze gespeelt, was ook lachen, helemaal omdat men hier niet stil kan blijzen zitten als men muziek hoort dus er werd ff flink gepartyhardy't! :p

Vervolgens werd ik opgebeld door Papa, de lokale producer van de studio die een verdieping onder ons zit, of dat ik weer wat gitaar in kon spelen, opnamens probeer ik nog wel op internet te krijgen!

Ohja ben eergister nog ff uit eten geweest en vervolgens Prince of Persia gekeken in een lokale bioscoop. Ik en Arthur waren de enige 2 in de gigantische zaal en volgens mij zelfs in de hele bioscoop, afgezien van een paar bewakers en een cassiere xD dus dat was best..vreemd eigenlijk :p de bioscoopbranche draait volgens mij dus niet bijzonder goed in Nairobi..!

Gister een paar bandjes zien spelen in 'the secret place', een of andere hippe tent.. Maar wel vette optredens! Denk dat ze zeker wel potentie hebben om in Europa door te breken, ook omdat ze iets moderner waren.. Ben de namen van de bands alweer kwijt aangezien ik zelf ook al een (paar) biertjes te veel op had (ok iets meer dan een paar), vervolgens met Lieke op stap geweest, was echt een leuke avond maar vanochtend was een iets minder leuke ochtend.. :p vanavond lekker vroeg naar bed dus! Wel echt leuk om hier op stap te gaan, je ontmoet echt allerlei soorten mensen, en men gedraagt zich hier toch anders dan de Nederlandse stappers; men is hier veel vriendelijker, en lult maar gewoon met alles en iedereen, iedereen staat zeg maar veel meer open ofzo. Maar ze zijn hier ook handtastelijker xD

Op Sarakasi zelf is de sfeer ook heel relaxt..Maar dat heeft ook met de crisis te maken; het geld is hier gewoon op aangezien er veel in de subsidie vanuit Nederland is gesneden, op zich is dat dus heel jammer, ook voor mij aangezien er dus wat minder te doen is, omdat ze geen geld hebben voor nieuwe projecten. Gelukkig kan ik iedereen hier wel goed meehelpen en adviezen geven (dat is trouwens ook grappig, sommige Kenianen (vooral in de slums) denken dat blanken alles weten ofzo..die komen echt met de meest vreemde vragen op je af, en als je er dan iets over zegt (terwijl je geen flauw idee hebt) word dat ook als waarheid aangenomen ofzo, want ja, de blanke man zegt het) en heb ik toch genoeg tijd voor mn schoolopdrachten. Daarnaast zit ik ook regelmatig bij Papa in de studio om hem te helpen, wat ook superleuk is.

sorry dat het allemaal zo'n losse stukjes zijn! :P maar als ik hier aan het schrijven ben schiet me elke keer weer iets anders te binnen! Ik heb ook nog steeds het gevoel dat ik maar een fractie van alles hier op schrijf, er gebeurt gewoon heel veel! Oeeeh spannend

Sander out!

  • 30 Juli 2010 - 13:00

    Lorenzo:

    Ha Sander, leuke verhalen. Keep it up! Mooi dat je je zo vermaakt daaro, geniet ervan want voordat je het weet is het weer om.

    Cheers!

    PS: Niet die kids allemaal random shit wijsmaken omdat ze je toch geloven he, haha.

  • 31 Juli 2010 - 20:00

    Mama:

    Sander heeft het bericht van oom John je bereikt? Zoniet, dan s.v.p. je mail lezen, liefs mama

  • 02 Augustus 2010 - 13:30

    :

    Shit ouwe,

    Je vermaakt die kinderkes wel hoor! Ik ben trots op je, Vuile Aleki!

    We gaan als jij en ik terug zijn, ik ben over 12 dagen terug dus dan wacht ik wel, maar kost je wel geld, even gezellig chillen onder het genot van een super slechte horror en dan gaan we coole verhalen uitwisselen. Ik snap je namelijk COMPLEET dat je niet weet wat je moet vertellen, omdat het allemaal zoveel is. Had ik in Nicca hetzelfde. Zo nu heb je er een reactie bij en dat is uiteraard chill, i likeeee.....

    In a while crocodile en ik blijf je verhaaltjes lezen hoor!

    Oh ja, als je terug ben ga je dan jongleren met brandende toortsen en messen? Beetje Prince of Persia stijl...

    Groetjes tha biatch

  • 03 Augustus 2010 - 06:59

    Papa:

    Beste sander, leuke foto's!!!!!!!!!!!1
    Vooral die met die goed geklede Keniaan (psv)en Bokito in het klein.
    Fijn om je zo te zien.
    Hier is iedereen in de rouw om oom John. We hebben elkaar, hopelijk heb jij daar genoeg afleiding. Ik probeer je deze week even aan de lijn te krijgen. Groet en hou je haaks, dag Sander

  • 03 Augustus 2010 - 14:39

    Jacq-riek:

    Ha die Sander,
    Ik hoorde van je mama,dat je een heel eind van oirlo af bent.Dus op zoek gegaan naar je site.Jongen je maakt van alles mee, zo als ik lees.Geniet er van.Zo als je van papa en mama gehoord hebt maken wij een droevige tijd door.Maar we hopen dat jij nog veel gaat beleven.Groetjes van je oom en tante.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Sander @ Sarakasi

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2010

Kwaheri Nairobi

15 Augustus 2010

Safariman!

13 Augustus 2010

De Voedselketen

09 Augustus 2010

Nairobi, hoofddorp van Kenia

04 Augustus 2010

Ronery, I am so ronery
Sander

Sander en Rens on tour in Zuid Oost Azie!

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 18732

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 08 Januari 2014

China

30 Juni 2012 - 09 Augustus 2012

Batties in Thailand

21 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Sander @ Sarakasi

Landen bezocht: