Wow^99 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu Wow^99 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sander Gielen - WaarBenJij.nu

Wow^99

Door: sandergielen

Blijf op de hoogte en volg Sander

25 Juli 2010 | Kenia, Nairobi

ha lieve mensjes,

ok, wtf. De bom is gebarsten. Nu heb ik Nairobi toch wel echt meegemaakt.. Ben gisteren met Arthur; 50 jarige dude die hier vaak jongleer-workshops komt geven (yeah baby, ik kan het nu ook een beetje :D ) en 2 oud-leerlingen van hem die ons een beetje begeleidden de slums ingegaan. Echt heel erg indrukwekkend, alsof je midden in slumdog millionaire rondloopt.. Ze zien daar ook (bijna) nooit blanken, en als ze blanken zien dan weten de kinderen wel hoe laat het is; blank betekent aandacht, wat hier door de andere ouderen niet zo veel gegeven word..Zit een beetje in de cultuur. Maar goed, voor je het weet loop je tegen hordes kinderen aan die allemaal 'howareyou?' (ze zeggen het ook alsof het 1 woord is: howayu?) in koor aan je vragen, en dat 3 miljard keer..howayuhowayuhowayuhowayu! (volgens mij is dat het eerste woord dat sommige kinderen leerden, zelfs knulletjes van 30cm vroegen het). En voor je het weet loop je dus met 7 kinderen op je nek, 16 op je armen, 11 op je rug en 1 in je bilspleet door de slums!

owja en mn haar vonden ze ook heel leuk, ze hebben hier allemaal kroeshaar dus dit kenden ze niet, vandaar dat ik even een lokale hairstyling heb gehad; zie foto.

Heb daar ook nog een festivalletje meegemaakt, ik kan toch concluderen dat het in NL ietsjes professioneler gaat :p .

Ben nu behoorlijk brak, aangezien ik eergisteren flink op stap ben geweest (in een of ander half bordeel ofzo, je word echt zwaar aangerand door de lokale chickies, maar een paar dansers van Sarakasi hadden daar een optreden, vandaar) (nee echt jongens, ik meen het)(echt waar!!)(nee echt, serieus) (owja en ik heb eindelijk de legendarische woorden 'izit cuz im white?' kunnen zeggen tegen zo'n chick!) (owja en er staat hier te veel tussen haakjes) maar was wel supervet! iets minder dat we op de weg naar een andere club een paar kerels die ergens aan de rand van de stad met AK-47's aan het zwaaien waren en auto's aan het stoppen waren net konden ontwijken, dat was wel ff spannend. Maar anyway, wilde gisteravond vroeg gaan slapen maar toen kwam Chris weer schreeuwend het appartement binnen rennen dat er 2 aantrekkelijke Duitse dames beneden in de Sawa Sawa bar (jaja we hebben een kroeg 2 verdiepingen onder ons) zaten, dus dat eindigde ook weer op een vette stapavond in Nairobi!

Dus, Wow^99 als titel van dit stuk vond ik wel op zijn plaats, ben nog een beetje dazzled van alle ervaringen.. Het voelt alsof ik slechts een miljoenste van alles hier heb kunnen opschrijven!

Sander out!

• 25 Juli 2010 - 15:30

Mama:

Indrukwekkend, maar ook wel een beetje eng hoor!
    Behoorlijk ruig dat stappen.....
    Doet je mobiel het weer?
    Lees (en beantwoord) je ook je mail? liefs

• 25 Juli 2010 - 19:23

Papa:

Ha die Sander , wat een geweldige ervaringen die je nu meemaakt. Wel effe anders dan dat veilige Nuenen. Hier gaat alles prima; het warme weer is omgeslagen naar 19 graden en regen. Teun is vanmorgen terug van een leuke vakantie.Gisteren nog bij John geweest; hij verblijft nog steeds in het Radboud-ziekenhuis, het gaat langzaam iets beter, lichamelijk heeft hij er niets aan overgehouden wel is hij geestelijk snel vermoeid en reageert hij af en toe nog verward.Hopelijk verbetert het snel bij John.
    Ik hoop voor jou dat je alle indrukken goed verwerkt; er komt toch een hele andere wereld op je af. Ik heb nu pas de Sarakesi-Trust site bekeken.Lijkt mij een geweldige creatieve en ook zakelijke onderneming; goed voor je studiepunten.
    Nou Sander geniet er van.
    p.s. vergeet de malaria-pillen niet.
    groet Papa

• 26 Juli 2010 - 15:32

Mama:

Is iedereen op vakantie of durft er niemand meer te reageren?