Starting off in Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Sander Gielen - WaarBenJij.nu Starting off in Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Sander Gielen - WaarBenJij.nu

Starting off in Beijing!

Door: El Sandrino

Blijf op de hoogte en volg Sander

07 December 2014 | China, Peking

Hallo lieve lezers en lezeressen!

Eindelijk eens een bloggetje van deze mooie jongen. Beetje lastig, weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Laat ik het dan maar zo doen: BEIJING IS FANTASTISCH!!!! Goed, hebben we dat ook meteen even duidelijk gemaakt. Voor de rest: (mastercard?)

Vorige week woensdagnacht 00.30u aangekomen. Ik wist niet waar ik heen moest, had alleen de naam van de universiteit waar Peter woont in het Chinees. Het idee was dat ik Peter ''Lange Rooie Gek'' Niemantsverdiet zou bellen wanneer ik geland was, het mooie was alleen dat ik nergens een signaal of internet had met mijn Nederlandse simkaart. Dat begon dus al goed, uiteindelijk heb ik de tekens aan een taxichauffeur laten zien en die heeft me gelukkig de goede kant op gebracht. Bij het betreffende adres kwam ik gelukkig een andere internationale student tegen wiens telefoon ik even kon lenen om desbetreffende lange rooie gek te contacteren. Even spannend maar uiteindelijk allemaal goed gekomen: 1 - 0 Voor de grote mensen!

Eerste dag naar de Lama Tempel & Confucius Tempel geweest. Zeker het een en ander opgestoken, Voor we gingen wist ik bijvoorbeeld wel wie Confucius was maar daar hield het dan ook wel bij op. Ik vind dat zijn denkwijze zelfs nu nog heel erg van toepassing kan zijn, erg interessant. Ook bizar hoe stil het in deze tempels was aangezien deze ongeveer in het midden van de stad liggen!

Daarbij hebben we ook al een gedeelte van de hutongs gezien, we moeten echter nog wel even terug aangezien je hier ook levende schorpioenen kan eten en dat staat toch nog wel op mijn lijstje van dingen die ik hier wil doen. ;) Ook aan de rest van de Chinese keuken ben ik inmiddels redelijk gewent, alhoewel het in Beijing ook verleidelijk is om af en toe toch even een wat westers georiënteerd tentje in te duiken. Dat zal later in de reis waarschijnlijk wel wat lastiger worden (en dan kun je op een gegeven moment geen rijst meer zien, weet ik nog van mijn vorige reizen) dus nu geniet ik er af en toe nog van. ;)

Tijdens het eerste weekend natuurlijk goed naar de spreekwoordelijke tering gegaan. De club- en uitgaansscene is echt BIZAR in Beijing. Vantevoren had Peter wel het een en ander verteld, en het is dus ook echt zo. Zieke clubs, overal gastenlijstplekken en gratis drank. En daar doen ze echt niet flauw mee; flessen champagne en Grey Goose vodka zijn aan de orde van de dag (nacht?). Hoe dan? Iedere club heeft zijn eigen promoters die regelmatig gastenlijstplekken en bandjes voor gratis drank uitdelen aan voornamelijk westerlingen. Op een of andere manier willen ze die allemaal binnenhebben, ik denk dat het iets met status en imago te maken heeft. Je moet dus wel enigszins met de promoters aanpappen en dan zit je de komende tijd gebakken qua uitgaan!

Eerste weekend was dus zeer episch, Peter voelde zich alleen al een tijdje wat minder dus die haakte soms wat eerder af. Gelukkig mede dankzij hem al een hele hoop andere, zeer toffe mensen hier leren kennen dus dat was verder geen probleem. Daarbij ook al geheel in m'n eentje op stap geweest omdat ik zin had om te feesten maar de rest niet kon, wat in het begin natuurlijk wel even spannend maar uiteindelijk ook heel erg tof was! Er zijn op stap al een hoop sterke verhalen ontstaan maar die zal ik hier maar niet allemaal in geuren en kleuren gaan vertellen haha.. (sneak preview; clubs uitgegooid, rozen opgegeten, te weinig geld bijhebben voor de taxi (hier achterkomen op het moment dat je moet betalen), epic beerpong battles, per ongeluk langs security sneaken en er achterkomen dat iedereen die binnen is gratis drank krijgt maar dat je op een speciale lijst moest staan, van VIP decks afgegooid, etc. etc. Lang verhaal kort; een hoop schandaal dat zo in The Hangover 4 zou kunnen! #uberyolo #itsalifestyle #mynameissanderandiliketoparty #hashtag

Na het weekend naar de muur gegaan. Behoorlijk stuk over de muur gewandeld, wanneer je je vervolgens uitgeput en wel bedenkt dat je hooguit 10 - 20km van de ruim 6000km lange muur gehad hebt word duidelijk waarom het één van de wereldwonderen is. Heel erg indrukwekkend!!

Gedurende de rest van de week s'nachts regelmatig op stap gegaan, en overdag veel van de stad gezien. Onder andere naar het zomerpaleis gegaan, dit was echt extreem gaaf. Ik was in mijn eentje, en het eerste uur heb ik volgens mij niemand anders gezien. Koptelefoon op, muziek aan, en genieten. In combinatie met de kou en aan de andere kant de pracht van de omgeving heb ik de helft van de dag met kippenvel rondgelopen. Het was die dag extreem koud, wat aan de ene kant voor een paar stijve tepels zorgde maar aan de andere kant zag het meer en het paleis er werkelijk prachtig uit. Daarbij waren er dus bijna geen andere mensen wat blijkbaar echt een unicum is. In het begin zag ik het als een nadeel dat ik in de winter gegaan ben maar nu zie ik eigenlijk bijna alleen maar voordelen. Het is hier prachtig winterweer, en het is extreem rustig qua andere toeristen. Ik denk ook dat ik bijvoorbeeld het zomerpaleis heeeeel anders had ervaren als het gedurende de zomer en afgeladen vol was. Als je een beetje tegen kou kan is het dus een aanrader om hier nu te reizen!

Daarbij ook nog naar de verboden stad geweest, ook prachtig. Zowel hier als bij het zomerpaleis ook de zon zien ondergaan. Foto's volgen overigens snel, heb nu even geen kabel bij om het allemaal te uploaden! De foto's spreken boekdelen, en dan zien jullie misschien een fractie van hoe mooi het was. :)

Ik zie dat het al een behoorlijk lang en monotoom verhaal is geworden, excuses hiervoor haha.. Het laatste wat ik nog even kwijt wil is dat ik 1. mijn lieve vriendinnetje heel erg mis! <3 Volgende keer gaan we samen!! En 2. ondanks eerdere voornemens mijn verblijf in Beijing toch nog iets ga verlengen; ik heb het hier namelijk zo extreem veel naar mijn zin dat ik hier nog wel even wil blijven. Ook financieel heeft het een aantal voordelen aangezien ik echt op een budgetreis ben (moet echt op m'n geld letten) en hier geen kosten heb qua verblijf en natuurlijk ook weinig qua zaken zoals uitgaan. Er is daarbij ook zo gigantisch veel te zien waardoor ik hier nog lang niet uitgekeken ben! Het (grove) plan is om volgende week via Shanghai naar Hong Kong te gaan, vervolgens landinwaarts naar Chengdu, dan Tibet (wat helaas wel veel duurder is dan verwacht), vervolgens Xi'an en dan weer terug naar NL via Beijing.

Mensen, ik ben er klaar mee, foto's volgen snel, ik en Peer gaan mojito's van 1.25L klappen. HALEEEE!

  • 07 December 2014 - 19:23

    Jose Van Mill-gielen:

    Hoi Sander, geniet van deze reis!

  • 07 December 2014 - 19:42

    Lidwien Baggen:

    Hoi Sander, klinkt heel belevenisvol! Jij weet overal wel iets moois van te maken....Geniet ze nog en hou de goede Brabantse naam hoog!xxx

  • 09 December 2014 - 10:56

    Lot:

    Volgende keer gaan we zeker samen ;)!

  • 09 December 2014 - 17:58

    Papa:

    Beste Sander,ziet er goed uit ben nu al jaloers (niet op het drankgedeelte).hier alles oké Graag nog meer reisverslagen en foto's zorg goed voor jezelf en je reisgenoten .Hoe was het met Belgische mrs. Gielen te reizen.GRoet Papa.

  • 19 December 2014 - 20:37

    Carolie.:

    Superleuk om je blog te lezen! Geniet er van en kom veilig thuis. Carolien.

  • 08 Januari 2015 - 19:13

    Annemiek:

    Waar blijven de volgende reisverhalen? We popelen om ze te lezen en de foto's te zien....

Tags: #kkyolo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

China

Mijn reis door China!

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2015

En tot slot!

11 Januari 2015

Part 2!

07 December 2014

Starting off in Beijing!
Sander

Sander en Rens on tour in Zuid Oost Azie!

Actief sinds 22 Juli 2010
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 18709

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 08 Januari 2014

China

30 Juni 2012 - 09 Augustus 2012

Batties in Thailand

21 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Sander @ Sarakasi

Landen bezocht: